Novi Sad ima mnogo problema u saobraćaju - pre svega, parking mesta nema dovoljno, broj korisnika gradskog prevoza godinama se smanjuje, nadležni nemaju snage za borbu protiv nelegalnih taksista, a elektronski sistemi u saobraćaju praktično ne postoje.
imas glupe, arogantne i netacne komentare. najvise ljudi vozi auto solo i ne vozi nikoga i nista osim neke torbe. stani bilo gde i gledaj. nece da se guraju u autobusu, da se znoje i sta sve. jos je bizarnija ideja da treba rastrkavati stvari samo da bi bilo vise prostora za automobile. ako ne resis problem na kraju ces imati zakrcenja i na tim drugim mestima.
Sad se setili...
Pa prvo treba rešiti problem neplanske gradnje, jer naselje kao što je Podbara ili Grbavica su sada totalno saobraćajno uništeni. Nema dovoljno parkinga, zgrade su izgrađene na ulicama koje ne mogu da prime toliki saobraćaj.
Drugi problem je što svako parkira gde stigne...
Pogledajte bilo koju ulicu koja ima trafiku ili prodavnicu, stalno je neko parkiran na minut-dva. I tako jedan ode, drugi dođe. I celi dan traka zauzeta. Bul. Oslobođenja umesto da ima 3 trake kojima ide saobraćaj, u desnoj je uvek neko parkiran. Srednja je često zagušena jer idu sporo tražeći parking u desnoj ili na parkingu uz bulevar. Jedina kojom se može iole normalno voziti je leva traka. Od 100% protoka na bulevaru se koristi 50%. A ništa nije bolje ni u ostalim ulicama...
Bas ste stimulisali prevoz gradskim autobusom,
Od svih para sve sto se pokupe od naplate parkinga stimulisati (smanjiti cenu gradskog prevoza)
Cenu parkinga povecati, jednu saobracajnu traku rezervisati samo za gradski prevoz. pa kad ljudi shvate sta je brze i jeftinije nece trebati nikakve analize.
Davanjem Engleskog naziva projektu, ne znači da će projekat bitini dobar a kamoli bolji.
1980. godine , Novi Sad je proglašen za najperspektivniji grad u Evropi i najčistiji grad na Dunavu ( po mišljenju tadašnje Evropske komisije). Priznanje dodeljeno u hotelu "Park"Novosadkim zvaničnicima. Činjenice koje su bile presudne su :
- IZGRADNJD ZGRADA OD ČETIRI SPRATA ( osim repera - kula u pojedinim delovima grada ) lamelnog tipa koji omogućava zatvorena dvorišta i igrališta bezbedna od motornog saobraćaja. ( Limani , Novo Naselje, Železnička stanica ....)
- ŠIROKI BULEVARI ( što postojeći što u izgradnji )sa biciklističkim stazama i širokim pešačkim stazama
- PUNO ZELENILA drvoredi u ulicama , zatravnjena dvorišta , održavani parkinzi , okolina grad..
- DVA NA JEDAN parking mesta i garaža u odnosu na broj vozila
- NJBOLJI GRADSKI PREVOZ u tadašnjoj državi ( najveći broj autobusa marke Volvo sa poluautomatskim i automatskim menjačem )
- SAUS - sistem automatskog upravljanja saobraćajem ( mogućnost izmene režima semafor sa jednog mesta, još uvek postoji u Pothodniku )
. . . . . . . . . . . . . .
Eee moji strucnjaci ba.. kao prvo..
Ovo je verovatno jedno 100ta analiza,studija itd itd..ko da treba da budes neko iz NASA da bi skontao sta treba..
Treba uvesti TRAMVAJ pod jedan,sa sabirnom stanicom iza Z stanice pod zemljom , a takodje napraviti i nekoliko stanica u gradu pod zemljom tj da tramvaj ne prolazi tamo gde je saobracaj i inace velik , npr moze ici CELOM duzinom bul OSL pod zemljeom ,treba napraviti unutrasnji parking , da se ne remeti desna traka na bulevarima gde uvek neko stoji parkiran neko trazi mesto neko izlazi ... traka/e su neupotrebljive!
Zatim treba praviti denivelacije saobracajnica npr bul Osl - Futorska-Jevrejska , bul Osl - Jase Tomica kod Z stanice ,praviti podzemne pesacke prolaze ...
Nije to nikakva strucna analiza.Posmatranje ulica i saobracaja su radili studenti saobracajnog odseka FTN-a, verovatno u sklopu naprasno izmisljenih obaveza na nekim predmetima.Pretpostavljam da je angazovanje FTN-a podrazumevalo da na terenu rade strucnjaci koji ce za to biti placeni, a ovako su verovatno neki iz gradske uprave i FTN podelili novac jer su im studenti prikupili nekakve podatke za dzabaka.A o kakvim je ekspertima sa FTN-a rec, velika je misterija, znajuci na sta taj smer godinama lici.
biciklista
izmesti biznis delovanja iz centra kada si toliko pametan. cela organizacija grada je zasrana komunistickim planiranem.
jesi li ti svestan da auto vecini iz prigradskih naselja nije za vozikanje nego prenosenje necega i prevozenje nekoga
u ostalim delovima se ne zivi i ne razmislja kao u krugu 4
gadili ste se na grbavicu kada je bila pod porodicnim kucama a sada vam ne odgovara ni ovakva
Mapirali su nekoliko hiljada parking mesta.Dali su mapirali rupe na kolovozima koje su prisutne po 20 godina na istim mestima.Boja na kolovozima loseg kvaliteta,velicina parking mesta koja se farbaju odgovaraju tipu vozila od pre 40 godina.
Problem je što su sve glavne ulice koje vode ka centru uska grla - Jovana Subotića, Jevrejska, Stražilovska, Varadinski most. Kada se konačno izgrade garaže u Šafarikovoj i/ili kod Banovine, problem više neće biti parking mesta, već gužva u saobraćaju. Ljudi će se zaglavljivati u saobraćaju na putu do novih garaža, a uska grla ne mogu više da se šire. Zato je jedino racionalno rešenje za centar dobar javni prevoz (žute trake, elektronski sistem naplate, više polazaka, nove linije itd.) i biciklistička infrastruktura (povezivanje prekinutih staza uz bolje održavanje) uz skup parking za one koji su spremni da plate. Nije to nikakvo otkrivanje tople vode, već ono što u dobro uređenim gradovima već funkcioniše.
Ali uslov za dobar javni prevoz je da se umesto gospodina Kravića i direktora JGSP-a postave stručni ljudi - inženjeri saobraćaja. Ako se nastavi sa povećavanjem cena autobuskih karata uz pad kvaliteta usluge, u Novom Sadu će parking i saobraćajne gužve biti još veći problem. Samo to treba neko da uvidi.
#znaci ko zivi u predgradju u grad da ide iskljucivo busom
da bi odradio posao, nabavku, da tegli stvari
ili mora da zivi svoj zivot onako kako neko ko zivi u centru smatra da treba#
ne moze se ni teoretski napraviti dovoljno puta i parkinga za sve koji bi u centar automobilom i tu je kraj price. trazite bolji javni prevoz, trazite biciklisticke staze, kupite moped, koristite ponekad taksi ili delite sa nekim prevoz. ili svi treba da udisemo smrdljivi vazduh jer zivimo onako kako neko u predgradju smatra da treba??
znaci ko zivi u predgradju u grad da ide iskljucivo busom
da bi odradio posao, nabavku, da tegli stvari
ili mora da zivi svoj zivot onako kako neko ko zivi u centru smatra da treba
a zasto se dozvoljava da investitor jednokratno plati kaznu ako ne obezbedi dovoljan broj parking mesta gde zida
da se kazna placa svake godine dok zgrada stoji bilo bi i parkinga
pa da su cesci polasci /makar i da idu oni mali/ ka prigradskim naseljima i da ka SrKamenici ima i posle 23:30 polazak bilo bi lepo
ima kad i po 45 min nema busa iz Kamenice ga gradu
pa Petrovaradin i Kamenica ne postoji veza nego se mora dva puta preko Dunava
...
i za to vam ttebaju experti
a sto oteraste one koji su vodili racuna o GSPu
NS-u treba jedan odlučni gradonačelnik koji bih odmah na početku svog mandata (da šabani stignu da shvate da se radi dobra stvar u svačijem interesu) morao da proširi pešačku zonu, ukine parkiranje na određenim mestima da se destimuliše dolazak na određene lokacije kolima, možda bi i mogla neka podzemna garaža sa papreno skupim parkiranjem. Uz ovo bi obavezno moralo da se podeblja JP (Javni Prevoz) i njegova infrastruktura (izdvojene saobraćajne trake) kao i biciklistička infrastruktura.
Ovo je mogao da vam kaže svako ko je proputovao svetom a ne da se peru pare preko SNS FTN-a za idejno rešenje koje se nikada neće sprovesti u praksu a za koje je neko digao pare...
Baš me interesuje mišljenje drugih na ovaj moj predlog i da li je bilo potrebno bacati pare na gluposti....
Novi Sad je dovoljno mali da bi koncept ‘park and ride’ bio primenljiv. Auto bi bio parkiran van grada, a korisnici platili autobusku kartu (istovremeno i parking) za dolazak u grad.
Time bi se u potpunosti rasteretio saobracaj i parking po centru.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Park_and_ride
(Ali ne. Projektantima se to ne javlja kao rešenje. Jer niko me može da se ugradi u šemu pa vaskoliki stručnajci ne čuše za jevtin i efikasan način rešenja)
Voleo bih da vidim da se makar neki procenat bilo kakvog plana koji unapređuje saobraćaj u NS-u ispuni.
Ovo postaje nepodnoošljivo.
Da većinu svohji potreba ne rešavam bajsom ili peške mislim da bih odlepio jer kad god sednem za volan to je potpuno ludilo.
Naprave problem pa ti isti kao resavaju. U opkladu da ce Galens zidati i garaze. Eh, kada se samo setim na mestu radijatora je bio parking, pa unistena zgradica kod poste koja je pozadi imala parking mesta... Mrs, bagro prevarantska, to mslim i na ove, prosle i pretprosle, to je isti soj stetocina.
Naravno da je javni prevoz nepopularan kad je premalo polazaka, ili bi na nekim linijama trebali češće da idu dupli autobusi.
Autobusi pretrpani, idete se izduvni gasovi, a cena kao u evropskim gradovima u kojima je uživanje voziti se. Trebalo bi naše da je sramota što je ljudima isplativiji linijski taksi od javnog prevoza.
Stručnjake je trebalo angažovati pre 30 godina tj pre početka uništavanja NS-a. Ne verujem da sada mogu učiniti bilo šta, osim "kozmetičkih" promena. Nema SMART tehnologije koja može da izađe na kraj sa recimo parking mestima u NS-u.
Tek sa dolaskom Her Flickove administracije u grad, "novograditelji" su dužni da imaju identičan broj stanova i parking mesta. Rad i delo rodnijeve ekipe najbolje se ogleda prolaskom kroz Hadži Ruvimovu, ili ulice između pomenute i Branka Bajića.
Nadamo se da su analizirali i povezivanje kraka ulice Teodora Mandića sa Temerinskom ulicom, upravo zbog boljeg protoka saobraćaja i rasterećenja okolnih saobraćajnica.
Da li je to slicna studija koju je grad debelo platio Ftn-u za optimalizaciju taksi prevoza?!Pa se prstom nije mrdnulo da se to implementira u stvarnosti.Negde oko 4 miliona bacenih dinara,da bi skupljala prasinu u gradonacelnikovoj fioci.Sramota!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Saobraćaj u Novom Sadu na analizi stručnjaka u "Smart planu"
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Novi Sad
•05.02.2018.
•14:22 > 14:56
Komentari 39
biciklista
vecini je u gradu automobil navika, ne realna potreba
sto pre to shvatis to bolje za tebe
/
pa ti sto se vozikaju su ti tvoji hoh.
svima ostalima su kola-potreba
biciklista
Drum
Pa prvo treba rešiti problem neplanske gradnje, jer naselje kao što je Podbara ili Grbavica su sada totalno saobraćajno uništeni. Nema dovoljno parkinga, zgrade su izgrađene na ulicama koje ne mogu da prime toliki saobraćaj.
Drugi problem je što svako parkira gde stigne...
Pogledajte bilo koju ulicu koja ima trafiku ili prodavnicu, stalno je neko parkiran na minut-dva. I tako jedan ode, drugi dođe. I celi dan traka zauzeta. Bul. Oslobođenja umesto da ima 3 trake kojima ide saobraćaj, u desnoj je uvek neko parkiran. Srednja je često zagušena jer idu sporo tražeći parking u desnoj ili na parkingu uz bulevar. Jedina kojom se može iole normalno voziti je leva traka. Od 100% protoka na bulevaru se koristi 50%. A ništa nije bolje ni u ostalim ulicama...
NS pesak
Od svih para sve sto se pokupe od naplate parkinga stimulisati (smanjiti cenu gradskog prevoza)
Cenu parkinga povecati, jednu saobracajnu traku rezervisati samo za gradski prevoz. pa kad ljudi shvate sta je brze i jeftinije nece trebati nikakve analize.
NS
proka
1980. godine , Novi Sad je proglašen za najperspektivniji grad u Evropi i najčistiji grad na Dunavu ( po mišljenju tadašnje Evropske komisije). Priznanje dodeljeno u hotelu "Park"Novosadkim zvaničnicima. Činjenice koje su bile presudne su :
- IZGRADNJD ZGRADA OD ČETIRI SPRATA ( osim repera - kula u pojedinim delovima grada ) lamelnog tipa koji omogućava zatvorena dvorišta i igrališta bezbedna od motornog saobraćaja. ( Limani , Novo Naselje, Železnička stanica ....)
- ŠIROKI BULEVARI ( što postojeći što u izgradnji )sa biciklističkim stazama i širokim pešačkim stazama
- PUNO ZELENILA drvoredi u ulicama , zatravnjena dvorišta , održavani parkinzi , okolina grad..
- DVA NA JEDAN parking mesta i garaža u odnosu na broj vozila
- NJBOLJI GRADSKI PREVOZ u tadašnjoj državi ( najveći broj autobusa marke Volvo sa poluautomatskim i automatskim menjačem )
- SAUS - sistem automatskog upravljanja saobraćajem ( mogućnost izmene režima semafor sa jednog mesta, još uvek postoji u Pothodniku )
. . . . . . . . . . . . . .
dule
Imate kuću u kojoj živi 10 ljudi. Srušite je i napravite zgradu u koju smestite 50 ljudi. Pomnožite to sa 1000 i dobijete haos u Novom Sadu.
I nikakva analiza sem rušenja (koje naravno ne dolazi u obzir) neće to rešiti.
Lala
Vlada
kimi
Ovo je verovatno jedno 100ta analiza,studija itd itd..ko da treba da budes neko iz NASA da bi skontao sta treba..
Treba uvesti TRAMVAJ pod jedan,sa sabirnom stanicom iza Z stanice pod zemljom , a takodje napraviti i nekoliko stanica u gradu pod zemljom tj da tramvaj ne prolazi tamo gde je saobracaj i inace velik , npr moze ici CELOM duzinom bul OSL pod zemljeom ,treba napraviti unutrasnji parking , da se ne remeti desna traka na bulevarima gde uvek neko stoji parkiran neko trazi mesto neko izlazi ... traka/e su neupotrebljive!
Zatim treba praviti denivelacije saobracajnica npr bul Osl - Futorska-Jevrejska , bul Osl - Jase Tomica kod Z stanice ,praviti podzemne pesacke prolaze ...
Darko
/
izmesti biznis delovanja iz centra kada si toliko pametan. cela organizacija grada je zasrana komunistickim planiranem.
jesi li ti svestan da auto vecini iz prigradskih naselja nije za vozikanje nego prenosenje necega i prevozenje nekoga
u ostalim delovima se ne zivi i ne razmislja kao u krugu 4
gadili ste se na grbavicu kada je bila pod porodicnim kucama a sada vam ne odgovara ni ovakva
Marko
Građanin
Ali uslov za dobar javni prevoz je da se umesto gospodina Kravića i direktora JGSP-a postave stručni ljudi - inženjeri saobraćaja. Ako se nastavi sa povećavanjem cena autobuskih karata uz pad kvaliteta usluge, u Novom Sadu će parking i saobraćajne gužve biti još veći problem. Samo to treba neko da uvidi.
biciklista
da bi odradio posao, nabavku, da tegli stvari
ili mora da zivi svoj zivot onako kako neko ko zivi u centru smatra da treba#
ne moze se ni teoretski napraviti dovoljno puta i parkinga za sve koji bi u centar automobilom i tu je kraj price. trazite bolji javni prevoz, trazite biciklisticke staze, kupite moped, koristite ponekad taksi ili delite sa nekim prevoz. ili svi treba da udisemo smrdljivi vazduh jer zivimo onako kako neko u predgradju smatra da treba??
@ seka persa
da bi odradio posao, nabavku, da tegli stvari
ili mora da zivi svoj zivot onako kako neko ko zivi u centru smatra da treba
a zasto se dozvoljava da investitor jednokratno plati kaznu ako ne obezbedi dovoljan broj parking mesta gde zida
da se kazna placa svake godine dok zgrada stoji bilo bi i parkinga
busevi
ima kad i po 45 min nema busa iz Kamenice ga gradu
pa Petrovaradin i Kamenica ne postoji veza nego se mora dva puta preko Dunava
...
i za to vam ttebaju experti
a sto oteraste one koji su vodili racuna o GSPu
JP
Ovo je mogao da vam kaže svako ko je proputovao svetom a ne da se peru pare preko SNS FTN-a za idejno rešenje koje se nikada neće sprovesti u praksu a za koje je neko digao pare...
Baš me interesuje mišljenje drugih na ovaj moj predlog i da li je bilo potrebno bacati pare na gluposti....
Seka Persa
Time bi se u potpunosti rasteretio saobracaj i parking po centru.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Park_and_ride
(Ali ne. Projektantima se to ne javlja kao rešenje. Jer niko me može da se ugradi u šemu pa vaskoliki stručnajci ne čuše za jevtin i efikasan način rešenja)
napredna beba
Uh dobro je. Vec sam mislio da su se tog programa dohvatili profesori fakulteta, CIP-ovci i ostali diletanti.
blackdevil021
Ivan
Ovo postaje nepodnoošljivo.
Da većinu svohji potreba ne rešavam bajsom ili peške mislim da bih odlepio jer kad god sednem za volan to je potpuno ludilo.
biciklista
Stručnjaci?!
/
pa sto nisu pitali nekoga ko je malo duze u novom sadu
hmm
Marko
Nervirach
gari
Autobusi pretrpani, idete se izduvni gasovi, a cena kao u evropskim gradovima u kojima je uživanje voziti se. Trebalo bi naše da je sramota što je ljudima isplativiji linijski taksi od javnog prevoza.
Inspektor Višekruna
Грађанин
:/
"Evo analize : dokle god se ucesnici saobracaja INATE jedni drugima dotle ce ljudi ovde ginuti."
Ljudi svuda ginu u saobracaju, bez obzira na sve. Nema to veze sa drzavom i kulturom. Otkricu Vam jednu tajnu; nesrece se desavaju.
eea
Takodje napraviti jednom te nesretne parking garaze u centru koje kao da su od zlata da pa nikako da krenu da ih naprave....
Serije
Salajka NS
bestragija
Taj primitivni obicaj postoji samo ovde .
021
Teror u
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H